Betoninfra
Nieuwsbrief december 2019
Eerste doorgaand-gewapend betonnen rotonde in Flevoland
In de provincie Flevoland is de eerste doorgaand-gewapend betonnen rotonde gerealiseerd ter plaatse van de T-splitsing Muntweg-Kuinderweg in Emmeloord. De rotonde bevat een geheel doorgaande wapening en geen uitzetvoegen c.q. dwarsvoegen. Bij de aanleg van de rotonde heeft het verkeer nauwelijks hinder ondervonden
Lees verder >>

Infographic duurzame betonwegen
EUPAVE, de European Concrete Paving Association, heeft een infographic samengesteld die laat zien wat betonwegen juist duurzamer maakt. 
BetonInfra heeft van deze infographic een Nederlandse versie gemaakt.
Lees verder >>

Duurzaam beton: niet moeilijk wel complex
Het bepalen van de meest geschikte betonsamenstelling is niet moeilijk voor een kenner, maar wel complex voor een relatieve buitenstaander. Naast het feit dat beton een circulair - en dus duurzaam - product is, kan ook de betonsamenstelling bijdragen aan de duurzaamheid. Met name het bindmiddel is hierop van invloed. 
Lees verder >>
Veiliger fietsen op duurzaam betonnen fietspad
Om het fietsen in Flevoland veiliger te maken, verbreedt de provincie alle buitenstedelijke fietspaden naar 3 m. Bij het verbreden worden de fietspaden standaard uitgevoerd in beton. “Beton gaat langer mee en heeft minder onderhoud nodig”.
Lees verder >>
19 km betonnen barrier in tunnel Gaasperdammerweg
De A9 Gaasperdammerweg wordt momenteel verbreed en (deels) verdiept aangelegd. Naast meer rijbanen komt er ook een 3,5 km lange tunnel, de langste landtunnel van Nederland, waarin een 19 km betonnen barrier is getrokken.
Lees verder >>
Specificaties recyclinggranulaten beton
Samen met BRBS Recycling heeft Betonhuis een informatieblad opgesteld met materiaalspecificaties van recyclinggranulaten voor beton. Dit overzicht met verschillende kwaliteitsklassen is bedoeld als handvat voor betonproducenten bij het gebruik van recyclinggranulaten als toeslagmateriaal in beton.
Lees verder >>

Beton in infra: een prima combinatie

Beton is het meest gebruikte materiaal voor de bouw van kunst- en waterwerken. Maar beton is ook geschikt voor talrijke andere toepassingen in de infra, zoals verhardingen.


In GWW Totaal verscheen een interview met Wim Kramer, adviseur Technische Marketing en Statistiek bij Betonhuis, die ingaat op de mogelijkheden voor betonnen verhardingen in Nederland. “Beton zien we terug in talrijke kleinschalige toepassingen, zoals fietspaden, bushaltes en rotondes. En wist je dat er onder de toplaag van asfalt in Nederland ook enkele tientallen kilometers betonverharding is te vinden?”

Lees het volledige artikel op GWW-totaal >>

Kort Gestort
Berichten over betonprojecten in het nieuws

-  Geel fietspad van beton met lage CO2 langs
   Puttense Zeedijk



Lees verder >>
BetonInfra
www.betoninfra.nl
info@betoninfra.nl
E-mail opties
Aanmelden
Afmelden
Doorsturen
BetonInfra is een samenwerkingsverband tussen Betonhuis Cement, Betonhuis Betonmortel en aannemers betonwegen.