Betoninfra
Nieuwsbrief maart 2019
Drie kleuren beton in PI Sittard
In de penitentiaire inrichting in Sittard zijn vier nieuwe gemeenschappelijke buitenruimten aangelegd, zogenoemde patio’s, met sportvelden, wandelpaden en grasvelden. Hierbij krijgt beton ruim baan. Complicerende factor is de toegang tot de patio’s. Al het materiaal, machines en grondstoffen moeten over de gevangenismuur worden gebracht.
Lees verder >>
Afweging van middenbermbeveiliging
Wegbeveiligingssystemen kunnen op verschillende manieren worden ontworpen met zijn eigen voor- en nadelen. Niet in alle gevallen wordt een volledige en integrale afweging gemaakt. Rijkswaterstaat ontwikkelde daarop een beslissingsondersteuningstool om de juiste keuzes te maken voor het type wegbeveiligingssysteem.
Lees verder >>
CO2-armer beton; wensen en grenzen

BetonInfra organiseerde in samenwerking met CROW op woensdag 16 januari 2019 het minisymposium 'CO2-armer beton; wensen en grenzen'. Het minisymposium vond plaats tijdens Infratech 2019 in Ahoy Rotterdam. 

Een kort verslag en de presentaties van dit minisymposium zijn beschikbaar op de website betoninfra.nl.   

Lees verder >>
's Nachts beton storten voor start- en landingsbaan Saba
Saba Airport heeft één van de kortste start- en landings-banen ter wereld. Veiligheids- en onderhouds-maatregelen waren nodig om te blijven voldoen aan internationale afspraken. In opdracht van RWS werd o.m. de asfaltlaag van de start- en landingsbaan vervangen door beton. Vanwege hoge dagtemperaturen werd het beton 's nachts gestort.
Lees verder >>
CO2-besparing op betonnen fietspad
Bij de aanleg van een nieuw betonnen fietspad in Apeldoorn is ingezet op besparing van CO2. In de betonmortel is namelijk lokaal sloopmateriaal als oude en gebroken klinkers en stoeptegels en puin van oude wegdekken verwerkt. Hierdoor wordt een besparing op bouwstoffen behaald.
Lees verder >>
Nieuwe betonnen fietspaden in Bergeijk
De gemeente Bergeijk investeert in betonnen fietspaden. Het fietsnetwerk draagt bij aan een snelle fietsroute vanuit de verschillende dorpskernen naar Eindhoven. Meest in het oog springend is het 1,5 km lange ‘karrenspoor’ van Bergeijk naar Riethoven: twee stroken beton van 2 m breed met daartussen een 0,4 m brede opvulling met grasbetontegels.
Lees verder >>
Kort gestort
Berichten over betonprojecten in het nieuws
  • Duurzaam beton vertraagde openstelling fietspad
  • Gekleurd beton om natuurwaarden te beschermen
  • Fietspad Nes-Buren is opgeknapt
  • Provincie test geluidswering in Soesterberg
  • Veertig jaar gewacht op fietspad Riethoven-Eersel
Lees verder >>
BetonInfra
www.betoninfra.nl
info@betoninfra.nl
E-mail opties
Aanmelden
Afmelden
Doorsturen